اهمیت ردیاب خودرو در مشاغل

اهمیت ردیاب خودرو در مشاغل مختلف چیست؟

ردیاب خودرو چیست؟

قبل از اینکه در مورد کاربرد ردیاب خودرو در مشاغل مختلف صحبت کنیم باید بدانیم که ردیاب خودرو چیست.

ردیاب‌های خودرو دستگاه‌های کوچکی هستند که با استفاده از سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) یا فناوری فرکانس بسیار بالا (VHF) ، موقعیت خودرو را ردیابی می‌کنند. ردیاب‌های خودرو بسته به ویژگی‌هایشان، از نظر اندازه و قیمت متفاوت هستند.

برخی از ردیاب‌ها با باتری داخلی‌شان کار می‌کنند  برخی دیگر به سیم کشی خودرو متصل می‌شوند. افراد زیادی از ردیاب خودرو استفاده می‌کنند، اما عموماً استفاده از ردیاب‌ها در میان شرکت‌های کرایه خودرو در مناطقی که خطر سرقت خودرو بالاست، رایج‌تر است.

سرقت خودرو در هیچ جای دنیا مسئله جدیدی نیست. اگر در جایی زندگی می‌کنید که خطر سرقت خودرو زیاد است یا شرکت اجاره خودرو دارید و خودروهایتان را اجاره می‌دهید، ردیاب خودرو انتخاب ی خوبی برای شماست تا در صورت مفقود شدن خود را بتوانید به سرعت آن را ردیابی کنید.

کاربرد ردیاب خودرو در تجارت اجاره اتومبیل

اجاره خودرو تجارت بزرگیست. افراد زیادی هستند که خودرو خود را در فرودگاه و اطراف آنکه تقاضای زیادی برای اجاره کوتاه مدت وجود دارد، اجاره می‌دهند. با این تقاضای زیاد، شما به عنوان کسی که می‌خواهید خودروی خود را به شرکت کرایه اتومبیل بسپارید، بعد از اینکه خودرو به همراه مدارک آن را به مشتری تحویل می‌دهید

چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خودرو به سرقت نرود؟ و حتی به عنوان یک شرکت کرایه اتومبیل، اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه شما توسط مشتریان سرقت نمی‌شود؟

با دستگاه‌های ردیاب خودرو می‌توانید محدوده مجاز و غیر مجاز را برای ناوگان اتومبیل خود مشخص و تنظیم نمایید.

مزیت استفاده از ردیاب خودرو در خودروهای کرایه‌ای

دستگاه‌های ردیاب خودرو به شما کمک می‌کند وسیله نقلیه را به صورت لحظه‌ای ردیابی کنید.

به عنوان یک شرکت اجاره‌ای همیشه با خطر سرقت خودرو از طرف افراد خارجی و مشتریان خود مواجه هستید به ویژه این مورد برای اتومبیل‌های اسپرت و گران قیمت نگران کننده‌تر است. ایجاد هشدارهای سفارشی، تنظیم محدوده‌های جغرافیایی، خاموش کردن خودرو می‌تواند به شما کمک کند.

استفاده از ردیاب خودرو در خودروهای دولتی

سازمان‌ها برای خدمات بهتر به مردم، نیاز بیشتری به وسایل نقلیه احساس می‌کنند. اما با توجه به محدودیت‌های بودجه، مدیران سازمان‌ها می‌توانند از کارشناس مدیریت ناوگان مشاوره بگیرند و راهی را پیدا کنند که علاوه بر خدمات رسانی بهتر، هزینه‌ها را نیز به حداقل برسانند.

کاهش این هزینه‌ها برای مدیران بسیار حیاتی است. نظارت بر خودروهای دولتی به ویژه زمانی که تعداد آن‌ها زیاد است، یک چالش واقعی محسوب می‌شود. با این حال نظارت وسایل نقلیه دولتی، حتی اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد،با استفاده از ردیاب خودرو به راحتی امکان‌پذیر است.

اهمیت ردیاب خودرو در مشاغل

دلایل استفاده از ردیاب در سازمان‌های دولتی

۱. کنترل و نظارت بر کارمندان

مدیریت محترم می‌توان با یک نگاه، موقعیت کل ناوگان سازمان را بر روی نقشه مشاهده کند و گزارش‌های دقیقی از هر راننده را دریافت کند. گزارش‌هایی مانند مسیرهای طی شده توسط راننده، توقف خودرو و سرعت در تمام مسیر طی شده.

وقتی یک مدیر می‌تواند به شکل دقیق کارمندان خود را ردیابی کند، کارمندان سازمان نیز بیشتر احساس مسئولیت می‌کنند و در نحوه رانندگی و استفاده غیر مجاز از خودرو بیشتر دقت می‌کنند. کارمندان در هنگام انجام ماموریت‌ها، توقف‌ها و به طور کلی هدر دادن زمان کاری نیز بیشتر دقت می‌کنند زیرا می‌دانند در هر لحظه امکان گزارش وجود دارد و او باید پاسخگو باشد.

شما با این ردیابی می‌توانید زمان واقعی را که کارمندان برای یک انجام ماموریت یا یک کار خاص می‌گذرانند را پیگیری کنید و مطمئن شوید که کارها به موقع انجام شده‌اند و از اضافه کاری غیر ضروری خودداری می‌شود.

۲. برنامه‌ریزی بهتر برای مأموریت‌های دولتی

غیر از نظارت، هدف دیگر برنامه‌ریزی برای مأموریت‌ها این است که مدیر می‌تواند با نگاه به موقعیت تمامی ناوگان، برنامه‌ریزی بهتری برای اینکه کدام وسیله نقلیه را به ماموریت بفرستد که نزدیک‌ترین موقعیت را نسبت به محل مأموریت دارد. این موضوع به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

استفاده از ردیاب خودرو ر آمبولانس‌های بیمارستانی

بیمارستان‌ها برای ردیابی آمبولانس‌های خود از ردیاب خودرو استفاده می‌کنند. آمبولانس‌ها ابزاری مهم برای کمک به بیماران در مواقع اضطراری هستند و کمک‌های مهمی را برای نجات جان بیماران انجام می‌دهند. این وسایل نقلیه، به معنای واقعی یک مینی بیمارستان هستند که مجهز به ابزارهای مراقبت پزشکی هستند که برای معالجه بیماران در محل، طراحی شده‌اند.

در این شغل، هر ثانیه آن می‌تواند بسیار حیاتی باشد و با توجه به اینکه رانندگان آمبولانس و پرسنل آن بین ۸ تا ۱۰ ساعت در روز در حال فعالیت هستند، متاسفانه حتی افراد قابل اعتماد نیز بعد از مدتی می‌توانند درگیر عادت‌هایی شوند که به خط انتهایی بیمارستان آسیب برسانند  حتی بدتر از آن می‌توانند با تأخیر در پاسخگویی، باعث مرگ یک نفر شوند.

به همین دلیل است که شرکت‌های ارائه دهنده آمبولانس‌ها، که در برابر بیمارستان‌ها برای خدمات رسانی، مسئول هستند، به نصب ردیاب در آمبولانس‌ها روی آورده‌اند تا راه حلی برای مدیریت ناوگان آمبولانس فراهم کنند.

پیگیری آمبولانس با ردیاب خودرو

این دستگاه که برای ردیابی رانندگان آمبولانس‌ها استفاده می‌شود، اطلاعات مفیدی را می‌تواند برای شرکت مسئول فراهم آورد. گزارش‌های دقیقی از سرعت، توقف‌ها و مسیرهای پیموده شده به همراه زمان طی شده را ارائه می‌دهد. تمام این گزارش‌ها به صورت لحظه‌ای می‌تواند در اختیار مدیر شرکت قرار بگیرند.

حتی اگر راننده از محدوده‌ای که باید در آن باشد خارج شود، می‌تواند به مسئول مربوطه هشدار دهد. آن چیزی که برای مدیران بسیار مهم است، این است که می‌توانند کل ناوگان آمبولانس خود را به صورت همزمان روی نقشه مشاهده و ردیابی کنند و این اطلاعات روی سرور ذخیره می‌شوند.

دلایل بسیاری برای سرمایه‌گذاری در استفاده از ردیاب خودرو، برای آمبولانس‌ها وجود دارد اما یکی از دلایل اصلی این است که نصب ردیاب خودرو در آمبولانس، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. گزارش‌هایی که حتی نحوه رانندگی راننده، سرعت و مدت توقف ها، می‌توانند کمک کننده باشند.

نحوه رانندگی راننده با آمبولانس می‌تواند در طول عمر این خودروها تاثیر مستقیم داشته باشد اما مهمتر برای شرکت این است که در هنگام فراخوان آمبولانس، با مشاهده تمامی ناوگان خود بر روی نقشه، نزدیک‌ترین آمبولانس به محل حادثه را اعزام کند تا زمان پاسخگویی را کاهش  راندمان مسیر طی شده را افزایش دهند و اطمینان حاصل کنند که نزدیک‌ترین آمبولانس در این زمینه به اورژانس پاسخ می‌دهد.

آیا می‌توانید یک آمبولانس را ردیابی کنید؟

در حرفه پزشکی، یک دقیقه می‌تواند به معنای همه چیز باشد، به همین دلیل است که فناوری ردیابی لحظه‌ای یک ابزار لازم برای آمبولانس‌های مدرن است.

راه حل‌های ردیابی آنلاین می‌تواند به آمبولانس‌ها کمک کند که به سرعت در صحنه تصادف حاضر شوند. پزشکان می‌توانند داده‌های آنلاین جی پی اس را تماشا کرده و در صورت مراجعه بیمار به بیمارستان، آماده باشند.

مجهز کردن آمبولانس به ردیاب خودرو

دستگاه‌های ردیاب خودرو قطعاً یکی از کاربردترین ابزارهایی است که بسیاری از آمبولانس‌ها در سراسر جهان برای مدرن سازی بهتر آمبولانس‌ها از آن استفاده کرده‌اند. تلاش‌های نوسازی که در آمبولانس‌ها در سراسر جهان انجام می‌گیرند، بخشی از یک هدف کلی برای پایان دادن به تمام تلفات ناشی از تصادفات است.

اگر هنگام ورود آمبولانس به محل حادثه، به فرد کمک شود، باید تمام اقدامات انجام شود تا اطمینان حاصل شود که خدمات اورژانس از تمام منابع مورد نیاز برای انجام کار برخوردار هستند.

استفاده از ردیاب خودرو در ماشین آلات کشاورزی

کشاورزی قدیمی‌ترین صنعت شناخته شده برای بشر است و دانش و فنون مختلفی در آن وجود دارد. این دانش و فناوری‌ها توانسته‌اند تلاش‌های کشاورز را به طور چشمگیری، ساده کنند.

سیستم‌های ردیابی جی پی اس تجهیزات کشاورزی، یکی از آن نوآوری‌هایی است که مزایای فراوانی برای کشاورز ارمغان آورده است. توانایی این فناوری، خدمات پیشرفته‌ای مانند مدیریت آب، نظارت بر عملکرد، راهنمایی ردیف و غیره را ارائه می‌دهد که استفاده از این فناوری برای کشاورزان بسیار جذاب است.

چرا بهتر است در ماشین آلات کشاورزی از ردیاب استفاده کنید؟

✓ از آن جایی که تجهیزات کشاورزی بسیار گران قیمت است، اکثر کشاورزان قدرت خرید ماشین آلات کشاورزی را ندارند مجبور هستند از شرکت‌هایی که این تجهیزات را اجاره می‌دهند، ماشین آلات مورد نیاز خود را اجاره کنند. برای جلوگیری از سرقت این ماشین آلات گران قیمت از ردیاب استفاده می‌کنند. ردیابی لحظه‌ای تراکتور از راه دور به کشاورز این امکان را می‌دهد که در هنگام سرقت روی گوشی او هشدارهایی اعلام شود و او را با خبر کند.

✓ این که کشاورزان روی یک خط مستقیم در هر ردیف بذرها را بپاشند، باعث می‌شود از کل مزرعه، استفاده بهینه‌تری شود، برای این منظور می‌توان از ردیاب کمک گرفت.

✓ نرم‌افزارهایی برای مدیریت اطلاعات در کشاورزی وجود دارد که می‌تواند در مدیریت آب، نقشه برداری و غیر از آن استفاده کرد. ردیابی تجهیزات کشاورزی می‌تواند اطلاعات درستی را به این نرم‌افزارها ارائه دهد تا بتواند دقیق‌تر از این ماژول‌های مدیریتی استفاده کند.

✓ در کارهای طولانی مدت کشاورزان با استفاده از ردیاب، موقعیت مکان قبلی را ذخیره کنند تا دفعه بعد از همان مکان، کار را شروع کنند. این باعث می‌شود تکرر کار در مزرعه کاهش یابد و تلاش‌های کشاورز را بهینه می‌کند.

✓ ردیابی دقیق تجهیزات، این قابلیت را دارد که مزرعه را به شبکه‌های مختلف تقسیم کرده و اطلاعات مربوط به هر شبکه ذخیره شود  کشاورز می‌تواند با تمرکز روی هر شبکه، بهره وری را بالا ببرد.

✓ از ردیاب می‌توان ای مشخص کردن دقیق مکان لوله‌های قطره‌ای و هدایت تراکتور نیز استفاده کرد.

 کاربرد ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیع

مزایای ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیع بسیار گسترده بوده و تأثیر مستقیم و غیر مستقیم بر افزایش کارایی کارکنان، کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایت مشتری و همچنین جلوگیری از سرقت دارد.

در صنایع پخش و توزیع مدیریت خودروهای حامل بار، اطلاع دقیق از موقعیت جغرافیایی آن‌ها در اغلب مواقع اهمیت بالایی داشته و مدیر ناوگان از این طریق می‌تواند برای سایر افراد تیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد که با ردیاب می‌توان به آن دست پیدا کرد.

تأثیر ردیاب خودرو بر امنیت صنایع پخش و توزیع

خودروهای صنایع پخش و توزیع حامل کالاهای متعدد از قبیل دارو، مواد غذایی و محصولات صنعتی و غیره می‌باشند که همگی دارای ارزش مادی بالایی هستند. علاوه بر این، خودروهای حمل بار نیز در اغلب مواقع گران قیمت بوده و به همین دلیل شرایط برای افراد سودجو فراهم است تا نسبت به سرقت آن‌ها اقدام کنند. ردیاب‌های صنایع پخش و توزیع نقش مهمی در افزایش امنیت خودروها دارند که عبارتند از:

✓ سیستم‌های ردیاب خودرو که به جی پی اس متصل می‌باشند، از راه دور به کمک نرم‌افزار نصب شده بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر قابل ردیابی هستند. لذا در شرایطی که این خودروها سرقت شوند، با کمک نرم‌افزار مدیریت ناوگان می‌توان به راحتی موقعیت جغرافیایی آن را شناسایی نمود.

✓ علاوه بر این، با توجه به این که در سیستم‌های ردیابی خودرو امکان تعیین محدوده جغرافیای مجاز وجود دارد، به محض خروج خودرو از این منطقه برای مدیریت ناوگان پیام هشدار ارسال خواهد شد. مدیریت ناوگان پس از دریافت پیام می‌تواند برای پیگیری دلیل خروج خودرو و راننده از محدوده مجاز اقدامات لازم را انجام دهد.

✓ از دیگر مزایای ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیع می‌توان به حفاظت از جان راننده و هم چنین بار به کمک سیستم SOS اشاره نمود. در شرایطی که راننده به تلفن همراه دسترسی نداشته باشد و با حوادث غیر قابل پیش بینی از قبیل تصادف و سرقت و حمله مسلحانه و غیره رو به رو شود، با این امکان می‌تواند پیام کمک به مدیریت ناوگان ارسال کند. SOS نوعی دکمه اضطراری می‌باشد که پیام کمک را برای مدیریت ناوگان ارسال می‌کند.

✓ علاوه بر شناسایی موقعیت دقیق جغرافیایی خودروهای به سرقت رفته، با سیستم‌های ردیاب می‌توان نسبت به خاموش کردن آن ها نیز اقدام کرد. خودروهایی که از این طریق خاموش می‌شوند مجدد توسط سارق قابل روشن شدن نخواهند بود.

تعمیر و نگهداری آسان خودروهای صنایع پخش و توزیع با ردیاب

با توجه به این که خودروهای حمل بار در مسیرهای مختلف درون شهری و برون شهری فعالیت دارند، لذا تعمیر و نگهداری آن ها باید با دقت انجام شود. این مسئله مخصوصاً برای خودروهایی که حامل مواد غذایی و دارو هستند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

سیستم ردیاب دیاگ خودرو از بهترین راهکارها در این شرایط می‌باشد که خرابی قطعات داخلی اتومبیل حمل بار را به اطلاع مدیریت ناوگان می‌رساند. با این قابلیت می‌توان قبل از حرکت خودروها و طی کردن مسیرهای درون و برون شهری نسبت به تعمیر و رفع مشکلات موجود در قطعات آن اقدام نمود.

پخش و توزیع بار در کمترین زمان با ردیاب

از دیگر مزایای ردیاب برای صنایع پخش و توزیع می‌توان به اعزام نزدیک‌ترین خودرو به محل مورد نظر اشاره کرد. با توجه به اینکه به کمک این ردیاب‌ها موقعیت دقیق جغرافیایی خودروها بر روی نرم‌افزار مدیریت ناوگان قابل مشاهده است، لذا مدیریت می‌تواند نزدیک‌ترین خودرو را به محل مورد نظر اعزام کند. اعزام سریع و به موقع بار به محل مورد نظر تأثیر بسیار زیادی بر افزایش رضایت مشتری خواهد داشت.

کاهش هزینه‌های مصرف سوخت با ردیاب خودرو

سیستم‌های ردیاب خودرو و نرم‌افزارهای مدیریت ناوگان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سرعت لحظه‌ای خودروها قابل شناسایی می‌باشد. لذا مدیریت و افراد ناظر بر عملکرد راننده‌ها می‌توانند بر افزایش و کاهش سرعت خودروها نظارت داشته باشند. با توجه به اینکه افزایش و کاهش‌های متوالی سرعت تأثیر زیادی بر میزان مصرف سوخت دارد، لذا با بررسی نحوه عملکرد راننده می‌توان به وی برای یکنواخت کردن سرعت هشدار داد و از این طریق مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، به کمک نرم‌افزار مدیریت ناوگان و ردیاب می‌توان نزدیک‌ترین مسیر را برای رسیدن خودرو به مبدأ تعیین کرد که در نهایت منجر به کاهش مصرف سوخت بنزین و سوخت می‌شود.

مدیریت بهتر عملکرد راننده‌ها

یکی از اصلی‌ترین رمزهای موفقیت در صنایع پخش و توزیع، مدیریت بهتر راننده‌ها و بررسی عملکرد آن‌ها می‌باشد. مواردی از قبیل سرعت خودرو در مسیرهای مختلف، تعداد توقف‌ها به همراه موقعیت دقیق جغرافیایی، تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی به کمک ردیاب خودرو قابل شناسایی می‌باشد. مدیریت ناوگان با بررسی عملکرد و رفتار راننده در حین توزیع و پخش بار می‌تواند اقدامات و پیشنهادات لازم را ارائه دهد تا کارایی رانندگان نیز افزایش پیدا کند؛ به عنوان مثال می‌توان سرعت و محدوده جغرافیایی مجاز را برای هر یک از خودروها تعیین نمود تا در صورت خروج از این بازه پیام به مدیریت ارسال شود.

توزیع دایره فعالیت صنایع پخش و توزیع بار

از مهم ترین دلایلی که بسیاری از شرکت‌های پخش بار و توزیع در چند محدوده جغرافیایی خاص فعالیت دارند، چالش‌های مدیریت راننده‌ها و خودروهای آن‌ها است. با کمک سیستم‌های ردیاب می‌توان از راه دور و بدون هیچگونه چالش راننده‌ها و خودروها را مدیریت نمود. در نتیجه با افزایش تعداد خودروها و گسترده شدن دایره فعالیت مشکلات مدیریتی در این زمینه وجود نخواهد آمد.

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده متوجه می شیم که ردیاب خودرو چه برای استفاده شخصی و چه برای سازمان‌های دولتی و خصوصی بسیار زیاد کاربردی است و با ردیاب خودرو، افزون بر این که شما می‌توانید امنیت وسیله نقلیه مورد نظر را فراهم نمایید، می‌توانید با استفاده از ردیاب بهره‌وری را افزایش داده و از هزینه‌های جانبی کاسته و برنامه‌ریزی دقیق و بهتری برای سازمان خود داشته باشید

جهت ارتباط با کارشناسان فروش ردیاب با کلیک بر روی دکمه زیر با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *