دقت ردیاب وی فایندر چقدر است.

آخرین اخبار

آخرین مقالات

محصولات

میزان دقت ردیاب‌های وی‌فایندر چقدر است؟ عوامل تاثیرگذار در تعیین موقعیت مکانی چیست؟

میزان دقت ردیاب

ردیاب چیست؟

ردیاب وسیله نقلیه یا همان جی پی اس ابزار است که از آن اغلب برای موقعیت‌یابی دقیق و آنلاین استفاده می‌شود. این وسیله کوچک از اجزای زیادی تشکیل شده که فرایند ردیابی را محقق می‌سازند.

ردیاب های خودرو و موتورسیکلت در جهت حفظ و تامین امنیت وسیله نقلیه و همچنین راننده استفاده می‌شوند. به غیر از تامین امنیت ردیاب‌ها دارای ویژگی‌های بسیاری هستند مانند یادآوری سرویس خودکار دوره‌ای، هشدار در صورت خروج خودرو از محدود جغرافیایی تعریف شده و… که باعث بهبود عملکرد وسیله نقلیه می‌شوند.

تعیین موقعیت جغرافیایی با ردیاب:

ردیاب‌ها یا جی پی اس ها برای اطلاع از موقعیت دقیق جغرافیایی وسیله نقلیه خود به شما کمک می‌کنند.

ردیاب‌ها از سیستم جی پی اس (gps) برای تعیین موقعیت و اطلاع رسانی به شما استفاده می‌نمایند.

زمانی که ردیاب روی وسیله نقلیه خود نصب می‌کنید به شبکه ماهواره‌ای متصل می‌شود و طول و عرض جغرافیایی خود را دریافت می‌کند و با الگوریتم‌های خاص، موقعیت جغرافیایی خود را تعیین می‌کند.

برای فعال بودن و دریافت موقعیت جغرافیایی خود شما به اشتراک با شرکت ردیاب نیاز دارید.

عوامل تاثیرگذار در دقت تعیین موقعیت جغرافیایی

هدف از نصب ردیاب بر روی وسیله نقلیه اطلاع دقیق از موقعیت مکانی وسیله هست پس موضوع دقت ردیاب یا دقت جی پی اس موضوعی مهم است که حتما قبل از خرید ردیاب باید به آن توجه نمود.

میزان دقت ردیاب‌ها تحت تاثیر عوامل زیادی است که در زیر به شرح آ‌ن‌ها پرداختیم:

  • تعداد ماهواره‌های قابل دسترسی:

دقت تعیین موقعیت توسط GPS به تعداد ماهواره‌هایی که در دسترس و قابل مشاهده هستند. هرچه تعداد ماهواره‌های مشاهده شده بیشتر باشد، دقت تعیین موقعیت بیشتر خواهد بود.

  • محل قرارگیری ماهواره‌ها: موقعیت قرارگیری ماهواره‎ها نیز به تعیین موقعیت GPS تاثیر می‌گذارد. در صورتی که ماهواره‌ها در فاصله‌هایی مناسب از هم قرار داشته باشند تعیین موقعیت دقیق‌تر خواهد بود.
  • موانع: وجود موانعی مانند درختان بلند، کوهستان‌ها، وجود ابرها، ساختمان‌ها و… از دیگر عواملی هستند که در میزان دقت ردیاب‌ها تاثیرگذار هستند.
  • تجهیزات: تجهیزات به کار رفته در ردیاب‎ها هرچه با کیفیت‌تر و بهتر باشد معمولا دقت بیشتری را در تعیین موقعیت خواهند داشت.

خرید ردیاب خودرو

میزان دقت ردیاب‌های وی‌فایندر:

ردیاب‌ها به دلیل عواملی که ذکر شد درصد خطایی دارند که هرچه این درصد خطای تعیین موقعیت مکانی و زمانی کمتر باشد بهتر خواهد بود.

عملکرد ردیاب‎های وی‌فایندر به گونه‌ای است که میزان دقت بالا و درصد خطای کمی دارند. ردیاب‌های وی‌فایندر دارای سرور اختصاصی و داخلی هستند و همچنین از تجهیزات درجه یک در تولید آن‌ها استفاده شده.

دقت مکانی ردیاب‌های وی‌فایندر 2 متر و دقت زمانی این ردیاب‌ها 2 ثانیه است که این میزان دقت در بین ردیاب‌ها بسیار عدد خوبی است.

در هنگام خرید ردیاب حتما به این موضوع توجه کنید که میزان دقت ردیاب می‌تواند تاثیرات زیادی بر روی امنیت خودروی شما داشته باشد.

مثلا در مواقع سرقت اگر موقعیت مکانی دریافت شده توسط ردیاب اشتباه باشد شما موفق به ردیابی خودرو نخواهید بود و سارق کاملا فرصت سرقت خودور شما را خواهد داشت.

نکات مهم برای بهتر شدن سیگنال‌های ارسالی و دریافتی ردیاب:

برای اطمینان از دقت موقعیت ارسال شده ردیاب به چند نکته توجه کنید:

1- حتما ردیاب را در در یک موقعیت مناسب و دسترسی آسان در خودرو نصب کنید. این می‌تواند تأثیر مثبتی بر دقت موقعیت داشته باشد.

2- توجه کنید ردیابی که تهیه می‌کنید دارای آنتن خارجی باشد، آنتن‌های خارجی دقت بالاتری در دریافت سیگنال دارند.

3- انتخاب ردیاب با کیفیت: شما باید در هنگام خرید ردیاب یا گیرنده با کیفیتی را انتخاب کنید که  دقت جغرافیایی بهتری ارائه می‌دهند. و همچنین ردیاب‌ها باید دارای نرم افزارهایی بروز باشند. 

با رعایت این نکات، می‌توان کیفیت‌های ارسالی و دریافت ردیاب خود را بهبود بخشید و دقت جغرافیایی بهتری را تجربه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *